• time : 12:32
  • Date : Sat Jun 01, 2024
  • news code : 209584
احیای هنرستانهای كشاورزی در دستور كار مسئولان آموزش و پرورش لرستان
جلسه احیای هنرستانهای کشاورزی (طرح شهید باقری ) با حضور مسئولان آموزش و پرورش و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان به نقل از پایگاه خبری اداره کل آموزش و پرورش استان، یونس بهاروندنیا به ظرفیت های کشاورزی و دامپروی استان اشاره کرد و گفت : اگر بخواهیم بخشی از مساله بیکاری استان را حل کنیم باید  از کشاورزی سنتی گذر کنیم و روی به کشاورزی نوین بیاوریم و لازمه این هم تخصصی کردن این حوزه با آموزش و ترغیب دانش اموزان به رشته های مرتبط با حوزه کشاورزی است .

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در استان های کویری مثل یزد ۳ درصد دانش آموزان در رشته های کشاورزی  مشغول به تحصیل هستند افزود : در استان لرستان با این همه ظرفیت های بی نظیر و زمین های حاصلخیز تنها ۱۹/۰ درصد  در رشته کشاورزی مشغول به تحصیل هستند که لازم است خانواده ها در هدایت تحصیلی دانش آموزان با مدارس و آموزش و پرورش همکاری کنند.

وی تصریح کرد :۱۷۰ هزار خانواده لرستانی معادل بیش از ۷۰۰ هزار نفر در استان بهره بردار بخش کشاورزی هستند و این بر اهمیت احیای هنرستانهای کشاورزی می افزاید .

نورالدین سبزیان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان هم در این جلسه گفت: با برنامه ریزهای صورت گرفته برای سال تحصیلی آینده تعداد دانش اموزان بیشتری در رشته های کشاورزی مشغول به تحصیل خواهند شد و انشاالله با تعامل و همکاری مرکز تحقیقات کشاوزی استان  هنرستانهای کشاورزی ویسیان ، هنام سلسله و بروجرد احیا خواهند شد .

دراین جلسه طاهر فرهادی نژاد معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی مرکز بر همکاری لازم جهت احیای هنرستانها اعلام امادگی کرد و گفت: امیدواریم با پرداخت مطالبات برای تامین و تجهیز بخشی از تجهیزات و وسایل مورد نیاز هنرستانهای کشاورزی گام برداریم.

سپهوند معاون آموزش مرکز با تاکید بر اخذ مجوز راه اندازی و تاسیس هنرستان وابسته کشاورزی بروجرد گفت: ارائه راهکارهای فنی و آموزشی توسط کارشناسان و محققان مرکز جهت احیا و راه اندازی هنرستانهای کشاورزی غیر فعال آموزش و پرورش در اولویت برنامه های سال تحصیلی جدید خواهد بود.

 

جهت دریافت اخبار در کانال ایتای سازمان تات کلیک نمایید

جهت دریافت اخبار تات لرستان در کانال ایتا کلیک نمایید

photo_2024-05-29_22-26-36.jpg

photo_2024-05-29_22-26-38.jpg

photo_2024-05-29_22-26-40.jpg

photo_2024-05-29_22-26-41.jpg

Average :  5.00 |  Submitted :  1

Tags